Hányszor vágytunk már arra, hogy otthonról dolgozhassunk!

Hányszor szidtuk a vezetőnket – amúgy joggal -, hogy képtelen elengedni a mikro managementet és ragaszkodik ahhoz, hogy az irodában legyünk!

Hányszor átkoztuk el a kollégáinkat – ki gondolatban, ki hangosan -, hogy nem lehet tőlük koncentrálni.

És ha már az átkoknál tartunk, hányszor kívántuk a pokolba az open space kitalálóját! Nagy a zaj, folyton megáll valaki az asztalomnál, képtelenség elmélyülni bármiben is. Túl erős a légkondi, túl meleg van, túl…

Na és most? Túl az első pár héten itthon:

  • bármikor felállhatsz,
  • míg a reggeli értekezleten ülsz, betehed a mosást,
  • kiülhetsz a kertbe, teraszra,
  • játszhatsz, tanulhatsz a gyerekkel és majd este befejezed, amit kell.

De jobb-e, ha a gyerek kiabál a hátad mögött, mintha Mancika telefonál túl hangosan.

Meg különben is, minden olyan bonyolult lett; nem szólhatsz át csak úgy az asztal felett, ha kérdezni akarsz valamit, nem tudod kávézás közben begyűjteni a fontos infókat, pláne nem a legújabb pletykákat, nem adhatod ki rögtön a mérgedet, ha igazságtalan volt veled egy nehéz ügyfél…

Szóval rossz vagy jó a home office? Persze! Csak a jóból is megárt a sok (ez már sokk).

Remélem vezetők, beosztottak is ugyanazt a következtetést vonják majd le, ha ezen a rendkívüli helyzeten túl leszünk: változtassunk, őrizzünk meg mindent ami jó, legyünk rugalmasabbak, legyen egyensúly, legyen kölcsönös bizalom (hogy lehessen home office) és legyen odafigyelés (hogy ne bolonduljunk meg az open space-ben).

Sziráki Edit

Executive Coach, Vezetésfejlesztés, Management tanácsadás